Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.10.2010 16:21 - "Търси се издател"
Автор: 3opa Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6772 Коментари: 19 Гласове:
18

Последна промяна: 12.10.2010 16:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                    Здравейте, съблогърите!
   За ваш голям късмет, мерака да пиша и публикувам тъпотиите си в Блог.бг ми мина така, както се и появи – като летен грип.
  Това, което ми остана след него е навика ми да чета - не често, но все пак – няколко блога.
   И един приятел. Когото повечето от вас също познават и четат с удоволствие, като мен.
   Това, което обаче най-вероятно не знаете за него е, че обратно-пропорционално на моженето му да пише, той е един болезнено скромен и безкрайно непрактичен човек ( мое мнение).
   Защо пиша всичко това ли?
   Ми прочетох в блога на kleopatrasv че тече конкурс "Търси се издател"!
    Искам да се уверя, че не само аз смятам, че разказите му заслужават да бъдат издадени, което ще проличи и от вашите коментари към този постинг.
    Има обаче една непреодолима засега трудност: автора трябва сам да напише обосновка защо търсения издател трябва да издаде точно неговата книга.
    А въпросния автор не би се саморекламирал по никакъв повод!
    Дали не можем да му помогнем с общи усилия по някакъв начин?
    Той се казва Румен Романов, а това е негов разказ – един от наистина многото, които са ми харесали...



                                         НЕ УБИВАЙТЕ ХУДОЖНИКА !

Кога ще свършиш поне една работа както трябва? – крещяха. И сипеха упреци. И наказания.
- Ще останеш без вечеря!
- И без телевизия!
- И никакво излизане!
„Трябваше да се научиш! За твое добро е!” - казваха.
Не му харесваше, че не му позволяваха да опитва, да експериментира воден единствено и само от дух и ентусиазъм. Не одобряваха, защото, твърдяха, доказаният бил единственият правилен начин. И той нямало да измисли топлата вода.
И бе принуден да върши всичко, както те искаха.
- Спазвай работното време!
- Не държим да е чак толкова красиво!
- Най–важното – да е практично!
Привидно добре свършено, всичко построено без желание се срутваше бързо. А те го аплодираха, замазвайки с крак боклука след него:
- Браво, браво! Така се учи човек!
Веднъж само се осмели да им отговори:
- Но аз не съм занаятчия…
Пак остана без вечеря, телевизия и излизане.
Мислейки, че го учат, карайки го да вижда света през техните очи, бавно убиваха таланата му. И художникът се превърна в бояджия. Правеше красиви стените на къщите, но в красотата им нямаше душа и те стояха като пусти. Рисуваше прекрасни платна и билбордове, по–живи и от истински, но хората в тях не се обичаха и който ги погледнеше, потръпваше от ужас.
Вечер, след работа сядаше на брега на реката. Изплакваше четките, потапяше мислите си в прохладните й води, говореше й, а тя мълчаливо го слушаше. Дълго и търпеливо го слушаше. Но нито веднъж не си позволи да го поучава.
Един есенен ден над водата прелетя ято птици. Бе подредено клинообразно – в единият лъч имаше четиринайсет, а в другият тринайсет жерава. Той се загледа замечтано след тях, после изведнъж скочи и нарисува на пясъка лодка, а на носа й - глава на птица. После скочи в нея и загреба. Отначало неуверено, плахо, впоследствие по–бързо и смело. И колкото по се отдалечаваше от брега, толкова движенията му ставаха по–умели и отчетливи, мощни и непоклебими. Но скоростта не му достигаше и трудно напредваше срещу течението. Тогава реши и нарисува криле. Отлетя след ятото, настигна го бързо и допълни липсващото звено в строя му.
Реката му се усмихна – бе успял все пак да съхрани мъничко любов в душата си.
Тя, мъдрата. Реката, която щеше да надживее всички. Дори учителите му.

   Вие сте на ход, съблогъри!                              
 



Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. despinida - За Романов, бих гласувала два пъти,
12.10.2010 16:29
ако може :)))

Поздрави Зоре за инициативата.

Подкрепям!
цитирай
2. анонимен - Подкрепям идеята.
12.10.2010 16:33
Романов е едеин от малцината достойни, пишещи тук.
цитирай
3. 3opa - Въпроса е не само да се подкрепи идеята, а да намерим и рационалния начин за осъществяването и :)
12.10.2010 16:36
vallento написа:
Романов е едеин от малцината достойни, пишещи тук.


Благодаря ти, vallento
цитирай
4. vili73 - Добре де...
12.10.2010 16:52
и аз харесвам разказите му, но в случая - ако той не проявява интерес към конкурса, какво? Вие ли ще заявите участието му? Като какви? Да Ви е връчвал пълномощия?
цитирай
5. 3opa - Вили, едно е да проявяваш интерес и съвсем друго - да си практичен!
12.10.2010 17:03
vili73 написа:
и аз харесвам разказите му, но в случая - ако той не проявява интерес към конкурса, какво? Вие ли ще заявите участието му? Като какви? Да Ви е връчвал пълномощия?

Идеята ми е да дадем с общи усилия увереност на Румен, че трябва да участва в този конкурс ! Защото за себе си, аз съм убедена, че той е ярко изключение от правилото, че когато човек се съмнява в способностите си, обикновено има сериозен повод за това!
Благодаря ти, все пак.
цитирай
6. kosara2008 - съгласна!!!
12.10.2010 17:58
Румен трябва да бъде бомбандиран на ЛС да участва, защото е творец със свой неповторимовълшебен начин, в който малките неща летят като звездици в метеора, той е Майстор на късият разказ, с малко думи гради и ни представя Свят, близък и запомнящ се с милостта на грешки от грешници, каквито сме всички...поздравление за теб:), за това което правиш !!!
цитирай
7. rean - На 100 % съм "за"!
12.10.2010 18:09
Направете подписка, организирайте по-мащабна акция, за да стигне до повече хора, тогава ще има ефект! Подкрепям!!!
цитирай
8. ninariz - O da!
12.10.2010 18:14
Saglasna sam!
цитирай
9. ckarlet - Привет, Зори! Аз също много ха...
12.10.2010 18:31
Привет, Зори!
Аз също много харесвам творчеството на Романов и винаги с удоволствие чета разказите му.
Присъединявам се към апела ти и подкрепям идеята!
Радвам се, че си отново тук!
цитирай
10. toni2 - Баш издателите
12.10.2010 19:02
ка4ак и понтис ! Само не трийте някой друг от блога , както е практика вече с тези издатели и писатели !Не демонстрирайте излишен заряд селски мутризъм в блога и връзки с модерация ,за да го осъществят!Успех!
цитирай
11. 3opa - Здравей, Косара, и добре дошла :)
12.10.2010 19:14
kosara2008 написа:
Румен трябва да бъде бомбандиран на ЛС да участва, защото е творец със свой неповторимовълшебен начин, в който малките неща летят като звездици в метеора, той е Майстор на късият разказ, с малко думи гради и ни представя Свят, близък и запомнящ се с милостта на грешки от грешници, каквито сме всички...поздравление за теб:), за това което правиш !!!

Аз не искам поздравления за себе си и за това което ти се струва, че правя; иска ми се ако е възможно изобщо, да помогнем с общи усилия на един заслужаващ творец!
Понеже правилата на въпросния кОнкурс казват, че читателите са тези, които биха могли да помогнат за издаване на книги на тримата автори, събрали най-много гласове, приемам това за чиста монета, и ми се ще някак да измислим начина Романов да участва в него, без да му се налага да прави агитация сам за себе си - нещо, което съм сигурна, че няма да направи!
Благодаря ти, и помагайте да измислим НАЧИНА!!!
цитирай
12. alhimik1 - и аз бих тласувал с две ръце, Зора:)
12.10.2010 19:15
за Румен Романов...добър разказвач...леко се чете.. с философски привкус и лек драматизъм...иносказателно...аз, лично съм за такъв жанр...Митологеми!
цитирай
13. 3opa - Помагайте който с каквото се сети :)
12.10.2010 19:18
rean написа:
Направете подписка, организирайте по-мащабна акция, за да стигне до повече хора, тогава ще има ефект! Подкрепям!!!

rean, съгласна съм, че една птичка пролет не прави, дайте с общи усилия да вдигнем ятото!
Благодаря ти!
цитирай
14. 3opa - Благодаря ти, ninariz !
12.10.2010 19:23
ninariz написа:
Saglasna sam!

Ще съм още по благодарна на този, който се опита да направи макет на представянето на Румен за конкурса или който се сеща как би трябвало да изглежда "подписката", която спрягаме :)
цитирай
15. 3opa - Здравей, Скарлет и аз се радвам, че си тук!
12.10.2010 19:27
ckarlet написа:
Привет, Зори!
Аз също много харесвам творчеството на Романов и винаги с удоволствие чета разказите му.
Присъединявам се към апела ти и подкрепям идеята!
Радвам се, че си отново тук!

Зная, че и ти си ценител, на всичко, което пише Романов, точно колкото и аз! И тази е причината, да искам повече хора да могат да изпитат удоволствие от съприкосновението със самобитния му талант! :)
Благодаря ти!
цитирай
16. 3opa - Радвам се, че преценките ни съвпадат, alhimik1
12.10.2010 19:31
alhimik1 написа:
за Румен Романов...добър разказвач...леко се чете.. с философски привкус и лек драматизъм...иносказателно...аз, лично съм за такъв жанр...Митологеми!

Благодаря за подкрепата!
цитирай
17. 3opa - Междуособиците в блога са последното нещо, което би ме заинтересувало!
12.10.2010 19:34
toni2 написа:
ка4ак и понтис ! Само не трийте някой друг от блога , както е практика вече с тези издатели и писатели !Не демонстрирайте излишен заряд селски мутризъм в блога и връзки с модерация ,за да го осъществят!Успех!

Става дума да се помогне на един наистина талантлив разказвач!
цитирай
18. toni2 - Според теб доказали се поети и поетеси да са жертва на блог.модерация???
12.10.2010 20:20
3opa написа:
toni2 написа:
ка4ак и понтис ! Само не трийте някой друг от блога , както е практика вече с тези издатели и писатели !Не демонстрирайте излишен заряд селски мутризъм в блога и връзки с модерация ,за да го осъществят!Успех!

Става дума да се помогне на един наистина талантлив разказвач!

Разбирам те , но когато си в блога и поставяш въпроса в блога ,би трябвало да откликнеш и на блог проблемите ! И ПОДИГРАВКАТА НА БЛОГ ТУЗУВЕТЕ ИЗДАТЕЛИ И МОДЕРАЦИЯ С ИЗВЕСТНИ ЛИЧНОСТИ ! Поздрав !
цитирай
19. phoenix2000 - Ще
15.11.2010 16:09
Ще се намери сигурно и то скоро
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: 3opa
Категория: Лични дневници
Прочетен: 228542
Постинги: 25
Коментари: 239
Гласове: 1382
Спечели и ти от своя блог!